***GI-uppdatering***

Känner att det är länge sen jag berättade något om hur det går för mig, mitt GI-ätande och vikten. Efter en sommar som jag inte brydde mig någonting, körde vi igång lite mer när semestern var slut. Egentligen ser det mest ut som så att vi äter strikt GI under veckorna men unnar oss lite mer vad vi vill under helgen. Det har åter blivit ett lyft sen jag köpte boken "GI dag för dag", som innehåller recept för 31 dagar. Det är så skönt att slippa tänka, tycker jag, slippa fundera över vad man ska äta, utan följa boken och se det mer eller mindre som medicin.

För så är det faktiskt! Det är ren medicin för mig nu, handlar ingenting om att jag vill fortsätta gå ner i vikt, utan det handlar om att jag inte har huvudvärk alls lika ofta som innan jag började med GI, jag har en mage som sköter sig som den ska och jag känner mig piggare över huvudtaget.
Jag väger 64 kg nu och drar storlek 38/40 vilket jag för ett år sen ALDRIG trodde att jag skulle kunna ha igen!! Det fanns inte på kartan. Men här är jag och det är nästan som en dröm. Vissa dagar är jag övertygad om att jag är större än någonsin, men varje måndag ser jag det svart på vitt när jag ställer mig på vågen, att drömmen är sann. Jag står still och det är jag nöjd med!!!!!

Men, som jag sa, det är medicin för mig. Istället för att ha huvudvärk 4 dagar/vecka, har jag det nu ungefär 1 dag/månad!!!! Fattar ni!?!?!?!? Jag lever ett normalt liv utan förlamande "skallebanks-attacker"!!! För första gången sen jag var 12 år. (Tja, lika ofta var det ju inte när jag var 12, men definitivt sen jag blev 18. De första åren var det mindre, men det ökade på mer och mer.) När jag tänker på det inser jag hur fantastiskt det är och på vilket sätt jag faktiskt lidit under åren och bara stått ut. 

GI har blivit mycket mer än jag vågade drömma om när jag började. Det började med att jag ville lära mig och inse att det finns annan snabb mat än pasta och jag möttes av en stor livsförändrande värld. Otroligt. På alla sätt och vis. Kommer aldrig att kunna sluta helt, det har förändrat mig. Men, när jag väl äter godis, eller vad det nu kan vara, så njuter jag mycket mer än förr. Dessutom har jag inget behov av att vräka i mig, utan det räcker med en pytteliten mängd. 

Så, det var en liten uppdatering kring det. 

psst..... min nya XXL väska kom idag!!! Jag har redan provpackat den (eftersom det är scrapträff i morgon) och jag inser att den rymmer MYCKET mer än min gamla Navigator. *nöjd och glad*  

Kommentarer
Postat av: Sara

Vad härligt att höra din berättelse Petra! jag kan bara instämma! Jag har själv blivit av med småvärk här och där då och då, utan synbart förklaring, som mycket väl hade kunnat utvecklas till fibro om jag låtit värken hållas. Viktminskningen är en skön bonus! Håller även med om att ju njuter mer när jag äter "godis" - om jag inte undrar vad sjutton jag ätit det där för?? såklart. För smaken har helt klart ändrats, och det är mindre skräp som slentrianmässigt stoppas i luckan. Igår fick jag konkurrens om mina mandlar och mörka choklad - godisskålarna var inte lika spännande på kalaset... Intressant...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback