***Börjat med GI igen***

Kommer ni ihåg att jag gick ner 10 kg med GI-metoden i våras. Har inte hållit på det alls under sommaren, så det har blivit mycket glass, kakor, bullar och annat gott (vin tillexempel). Har faktiskt dock inte gott upp mer än 2 kg, vilket jag tycker är bra. Jag var rädd att jag skulle bounca upp allt jag gått ner på en gång, men det gjorde jag alltså inte. Från och med idag är det dock rivstart som gäller igen, inte för att gå ner så mycket i vikt, utan mest för att komma igång med tänket igen. Men, får jag gå ner de 2 kg jag gått upp, är jag nöjd.
Så, startvikt är 67 kg.
Plockade fram alla mina gamla recept och satte genast ihop en meny för de första 5 dagarna. Det är mycket enklare då, tycker jag, när jag har handlat allt klart och vet exakt vad jag ska göra. Och eftersom jag vet att jag klarade det förra gången och vet hur enkelt jag tyckte det var, är motivationen inte så svår att hålla uppe. Dessutom mådde jag så himla bra av att äta så.
Andrea och jag åkte och handlade när vi skrivit listan klar. Miranda och Paulina följde med mormor och morfar hem efter helgen, så hon och jag är ensamma hemma. I morgon börjar jag dock att jobba igen, men det känns rätt okej. Ska bli skönt att komma in i rutiner igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback