***Oacceptabelt***

Ställde mig på vågen igår morse och konstaterade att jag gått upp 4 kg sen senast jag vägde mig, vilket var strax efter jul. DET ÄR INTE ACCEPTABELT!
Så, mitt delmål är nu att gå ner de 4 kilona, men sen skulle jag gärna gå ner 5 till. JAG SKA gå ner 5 till, för att nå min drömvikt på 65 kg.

Började faktiskt redan i måndags med "mitt nya liv". Hade väl på känn....
Käkar lite GI inspirerat: dvs äter väldigt lite kolhydrater och inget socker. Eftersom jag är pasta-narkoman, så äter jag på tok för mycket kolhydrater, men det blir ändring på det nu. Jag tror inte på att man ska utesluta någonting helt, kroppen behöver lite av allt, men istället för att ta mest pasta (tex) och lite kött, gör jag tvärtom.
Dessutom äter jag nu mycket mer frukt grönt. Dricker mer också. (vatten alltså)
Min ambition är också att ut och gå minst 30 minuter varje dag. Gärna 45. Gick igår på min rast på jobbet. Ikväll går jag när de andra är på ridskolan och sen har Daniel lovat att påbörja nattningen själv, så jag kan gå direkt efter maten på kvällen.

Nu väntar jag på ett läkarsamtal. Har fortfarande ont i svanskotan så jag håller på att bli tokig! Hoppas få komma och visa upp mig nu igen, så får de komma på en ordentlig lösning den här gången.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Nämen har du ont igen? Fy vad jobbigt! Vad trist det är när vågen bara visar mer och mer, har ju själv påbörjat arbetet med att gå ner i vikt. Fast jag har väl snarare 20 kg som ska bort, men jag blir glad för varje kg som försvinner! Jag tänkte också mest försöka promenera en hel del och ta bort godis på vardagarna (kunde äta onyttigt varje dag) och äta mer frukt och dricka mer vatten. Maten i sig är svårare eftersom Linn och Julia är rätt kinkiga och jag vägrar laga två olika rätter hela tiden. Någon gång i bland kanske...
Ses imorgon!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback