***Jobbat efter skiss***

http://www.twistedscetches.com heter sidan där jag har hittat en skiss jag följt för att skapa följande layout. Jag visar upp den på Scrappiz idag.
Skisser är tacksamt att jobba efter. Speciellt om jag har en svacka och känner att jag inte vill tänka så mycket själv. På Scrappiz håller vi som bäst på att, under ett antal veckor, visa olika skissidor som finns runt om i världen. Väldigt inspirerande!



Har haft en nästan helt perfekt dag idag! Jobbet gick snabbt. Skulle önska jag också kunde fylla i med ordet "smidigt", men sanningen är att jag känner mig lite sliten på jobbet. Vi var en personal för lite förra veckan, den här veckan är 3 borta! Fritidspedagogens dilemma är att vi är alldeles för bra på flexibilitet, vi vänder oss ut och in för att de olika verksamheterna i en skolmiljö ska flyta så smidigt som möjligt. Det fungerar ett tag, men vi orkar inte hur länge som helst. Det kan man väl säga är situationen i korthet.
Hur som helst, det gick hur bra som helst att hämta barnen, som var utspridda lite mer än vanligt (Miranda hade följt med en kompis hem). Alla var på gott humör, inklusive jag, vilket gjorde att kvällen var trevlig och lättsam. Fram till det var dags för läggdags. Då blev Miranda sur för att Paulina skulle sova i vår säng. Paulina hade huvudvärk och jag tog beslutet att hon fick sova hos oss. Det gick dock över förvånandsvärt fort, så det blev inte så farligt i slutändan. Men tänk så svårt det är ibland: att se vad man själv får och får göra. Det verkar vara lättare att se att andra får något som man själv inte fick.
(Om ni verkligen begrep de där sista två meningarna.... I salute you!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback