***Dilemma***

Vad gör man när man inte längre kan behålla hunden?

Alltså, det handlar om min allergi, som inte blir bättre av att hon bor hemma. Vi hade höga förhoppningar på svärföräldrarna, men de avböjde. Så vad gör vi nu? Tror inte att jag vill sälja henne. Då vet man inte var hon hamnar. Verkar bara finnas en väg kvar, den vägen som känns svårast för barnens skull. Men jag kan inte behålla henne för deras skull.
Dilemma, dilemma. Och ett j-la hjärta som vill vara med och bestämma! (mitt alltså, i motsats till hjärnan)


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Hej!



Visst är det så tråkigt när man hanskas med dessa frågor hur man ska göra i dessa situationer:(

Har själva både hund och katt. Katten är 10 år och hunden 5.

I höstas fick vi svaret varför våran son på 6 år höll på att hosta nästan dagligen. Allergisk mot hund och katt......Mest mot katten.

Ja, vad säger man när ens husdjur är som en familjemedlem?

Nu vet inte jag hur din allergi är men vi har bestämt att behålla både katt och hund än så länge men vi har ändrat på saker och ting här hemma.

Har tex köpt en ny dammsugare med Hepafilter 13. Svabbar golv oftare. Hunden och katten får inte vara inne i vissa rum. Sedan har vi pratat om en luftrenare.

Lucas har även fått en bra medicin som funkar jättebra.

Än så länge går det bra men skulle det inte fungera finns det inget annat val. Lucas går först men då har vi iallafall försökt.

Hoppas att det kommer att ordna sig för er.

Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback