***Twilight-sagan är slut***

Det är flera dagar sen jag läste ut den sista boken i Twilight-sagan. Mer eller mindre förkrossad.... Tills jag kom på ett underbart faktum: att det ju är filmatiserat! Första filmen är just nu på väg hem till mig och jag ser fram emot de allihop. Det var länge sen jag blev så tagen av någonting jag läst. Vill inte förlora känslan än på ett tag och ser fram emot att kunna leva med Edward och Bella i bild också. Gissar att det blir min nya Dirty Dancing.... ;) (15 gånger på 2 dagar...)

Var tvungen att kasta mig in i att lyssna på Harry Potter, mest för att döva tomheten efter den andra boken. Börjat bok två idag och inser att ljudböcker passar mig väldigt bra! Jag stör mig dock på en del uttalsproblem.... Namn är namn oavsett på vilket språk och jag gillar inte när det försvenskas. När hon dessutom läser förnamnet på svenska och efternamnet på engelska, då blir det ännu värre. Människan som läser upp boken kan aldrig ha sett filmen och vet hur saker och ting ska låta (för det handlar ju om betoning också), till exempel trollformler.

Ledsen över att helgen är slut....redan.... Fattar inte hur fort saker och ting går. Det kan inte vara meningen att man ska jobba så mycket som man gör och vara så otroligt liten del hemma, med det viktigaste vi har: barnen. Jag hinner inte med! Räknade timmar häromdagen. Jag jobbar 29 timmar varje vecka (75%) och eftersom jag är på fritids läggs min arbetstid för att täcka eftermiddagen i första hand. Andrea blir mest gagnad av det och gör 31 timmar på dagis/vecka. Mina två barn som dessutom har skoltid gör 40 timmars veckor.... DET ÄR HELT SJUKT!!!!
Nej, nu blir jag så upprörd, så jag måste sluta.  

Kommentarer
Postat av: Sara

Bäst att hålla sig borta från Twilight-böckerna om man blir så beroende... ;-D Jag har också funderat på ljudböcker, måste ju vara väldigt avkopplande. Men jag har inte fått tummen ur ännu... Men det gäller ju som sagt att man gillar den som läser.

Håller med dig om att det är helt stört att man ska ha sina små älsklingar bortlämnade så mycket, men vad ska man göra? Man måste ju jobba för att överleva...

kram kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback