***Skapat för Designat***

Eftersom det är lördag, har jag lite att visa upp som jag skapat för Designat. Kika in på bloggen också, som varje dag uppdateras med ny, härlig inspiration.

Så var då halloweenhelgen här. Dagen till ära har jag faktiskt fixat till en pumpa. Det är så långt jag sträcker mig att fira denna tradition. Här har jag faktiskt "vänt" layouten lite bak och fram..... Cardstocken, ett Bazzill Glazed - Wallpaper Raven, ligger nämligen över det mönstrade pappret från Pink Paislee - Sunset. Eftersom den glansiga cardstocken är helt underbar, ville jag att den skulle synas ordentligt och inte hamna i skymundan. Jag skar dock bort en ruta i mitten, ruffade till kanterna lite med min Edge Scraper och la det mönstrade pappret bakom. Cardstocken fick nästan effekten av att vara en ram.



Jag slipade lite på mitt foto med en sandpapperskloss, för ett lite mer ruffigt utseende. Därefter satte jag dit ett band från Making Memories i en härlig orange färg och klippte ut en textruta från Pink Paislee pappret Twilight Postcards. Jag tog en bit svart tyll och knölade ihop den på mitten, dekorerad (och ihophållen) med en grön brad från Pink Paislee.
Satte därefter dit rubriken, också det från Pink Paislee - Whimsies Alpha Pumpkin och sist fick några blingstenar från Prima pryda layouten.

Jag fortsatte med att göra ett kort, tänkt till en värdinna på en halloweenfest.



Cardstocken är ett Bazzill - Straw. Pappret kommer från ett journalingpaket från Basic Grey som heter Take Note Eerie. Textrutan med häxan har jag klippt ut från Pink Paislee pappret Twilight Postcards. Även fladdermusen har jag klippt ut från det pappret.
Det som ska föreställa ett spindelnät har jag skapat med lite sönderklippt svart tyll och svart sytråd.
Den röda blomman är från Prima. De små gröna rosorna är från You Do.
Sist skrev jag texten "till värdinnan" med Pink Paislee alfabetet Whimsies Alpha Pumpkin.

Hoppas ni fått lite halloweeninspiration denna lördag. Ha en riktigt trevlig helg!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback