***Almanacka och meny***

Jag har skapat för Designat. Kika in i bloggen för att se vad alla de andra tjejerna i designteamet hittar på. 

Idag bloggar jag två saker som jag normalt inte brukar göra. Först är det en meny, som kan stå på bordet och visa, framför allt barnen, vad det blir för mat i veckan. Det finns en förlaga, som jag blev inspirerad av, men jag kan för mitt liv inte komma på var jag såg det.

Därefter följer en almanacka för år 2010. Jag blev så inspirerad av Sandras födelsedagskalender, att jag själv dammade av min BIA.

Gemensamt för båda projekten är att jag har använt papper från Fancy Pants underbara serie Dancing Girl. Det som är så bra med dessa papper är de sobra färgerna som passar till så mycket olika projekt! Pappren heter: Dancing Girl Stripes, Dancing Girl, Girly Girl, Hip Hop, She Can Dance och So Cute.
Dessutom har jag genomgående båda projekten använt October Afternoons Label Stickers.



Menyn är skapat som en trekant, för att den ska kunna stå. Jag har använt vanligt svart albumblad som stomme. Jag har sen klippt sönder en platsficka för att lätt kunna byta ut menyerna varje vecka. Blommorna är Inkido Cherry Blossom. Dessutom har jag använt två band, ett prickigt och ett med fjärilar. Dessa band återkommer även i nästa projekt.

Almanackan har jag också skapat med svarta albumblad som grund. Förutom pappren och journalingrutorna är Jillibean Soup Journaling Sprouts Calandar det viktigaste i min almanacka.



På framsidan har jag dekorerat med en gren som jag klippt ut ur ett kork-ark, en uggla från Sassafrass Lass, lite spets, en gnuggis fjäril från Glitz Design och bokstäver från My Little Shoebox Mini Alpha.
Utöver det har jag på de olika sidorna nedan också använt tyll, satinband, brads, halvpärlor, ett rosa band och filtblommor.












Mycket att läsa blev det för er idag. Hoppas att ni får en fortsatt riktigt härlig första adventshelg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback