***Bockar av på vår "att göra lista"***

Det går långsamt framåt med bygget nu. Hinner inte med mycket på en kväll, om ens något, under vardagarna. Så, i helgen har vi försökt att jobba lite extra. Det betyder att D gjort ytterligare ett varv till IKEA för att byta ett par felköp mot det vi behövde, så vi kunde få in de allra sista lådorna, sätta upp de sista handtagen osv. Det som inte är gjort nu är en sockel och passbitar (+ kakel, men det kommer ju inte förrän på onsdag). KÄNNS UNDERBART!!!
Igår hade jag återigen ett mindre nervsammanbrott över detta projekt, vilket inte blev bättre av att alla i familjen verkade ha varsitt sammanbrott precis samtidigt. Nåja, det känns som om vi kom så långt som jag ville idag, så det känns inte så farligt nu. 
Vi avslutade i alla fall gårdagen på ett trevligt sätt: vi åkte på bio med barnen och såg Monsters vs Aliens. Vi behövde komma hemifrån och bara rå om varandra ett par timmar. 

Här följer de foton jag ännu inte visat. De äldsta är sen i början på veckan.

 I måndags satte vi upp de första täckskivorna.

 Helhet av köket, från matbordet.

 Så här snyggt blir det med sockel.

 Idag (söndag) har jag satt upp rullgardiner i alla fönster.

 De är halvt genomskinliga, så ljuset kommer igenom, men man störs inte av solen.

 Sista skåpen på plats.

I morgon får ni se hur det blev med luckor på skåpen också ;)

Ikväll har Andrea fått feber, så D är hemma med barnen imorgon. Det är studiedag och skolan är stängd. Det innebär för mitt jobb årets trevligaste studiedag, så jag vill verkligen jobba i morgon, därför är D hemma.
I morgon kommer förhoppningsvis också byggjobbarna för sista gången, för att sätta upp golvlister.

Kommentarer
Postat av: Bea

Guud vad stort köket blir! Ser superduperfint ut!!! Får kolla in det IRL nästa gång vi har vägarna förbi :)

Postat av: Bea

Japp jag har den senaste tidningen - jag har sett din LO - Jättefin!! Har du kollat om den finns på typ CityGross? Här finns den tom på statoil-macken på ön... Allt för att slippa extra porto menar jag. För övrigt var det faktiskt en av de bättre tidningarna tyckte jag. Hur går det med renoveringen?

2009-05-15 @ 19:58:06
URL: http://beasscrap.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback