***Visas på Scrappizbloggen***

Jag fick chansen att testa nya papper från Evalena via Scrappiz. Hon har målat med akvareller och sen gjort om de till scrappapper.

Ett kort och en LO har jag att visa upp, skapade med de pappren.



Jag började med att göra det här kortet. Kände att jag ville låta pappret tala för sig själv, så jag har beskurit det uppifrån och ner, så att pappret fick ett mått av 12 x 30,5 cm. Vek på mitten och fick på så sätt ett stående kort (med vikningen uppe). Klippte ut en fjäril från den andra halvan och satte med 3D-kuddar uppe i hörnet, målade dit några svarta streck och prickar och gjorde slutligen en egen skylt (också på 3D-kuddar).



Skördetid var det enda jag kunde tänka på när jag såg detta papper, så naturligtvis har jag byggt upp min LO utifrån det temat. Det är underbara färger i pappret, som ger ett brett spektra att välja bland. På grund av gräsmattan och äpplena på fotona, valde jag att bygga min LO utifrån den gröna färgen. För att förstärka både färgvalet och temat, lade jag en lace bakom mina foton. Har klippt till lacen i nederkant för att bättre följa mönstret. Som brytande färg valde jag att plocka upp den gula färgen, som Andrea har i sin tröja, med hjälp av ett band och rubrik.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback