***Förbereder renoveringen***

Som ni säkert minns, ska vi alltså inte bygga ut vårt hus, utan vi ska strukturera om lite i befintligt hus och totalrenovera nedervåningen. Den 14 april kommer byggubbarna och innan dess ska köket vara rivet. Passar bra att jag och barnen åker till mamma och pappa under påsken, för då stannar Daniel hemma och river.
Vi håller i alla fall på att förbereda här hemma för det som komma skall. Vi har städat förrådet, vi har åkt till tippen med alla gamla möbler som stod i garaget, vi har tömt 2 överskåp i köket (i låder ut i förrådet) och dessutom skruvat ner de skåpen och burit ut dem. Sen har vi tömt furuskåpet i köket. Samma skåp, tillsammans med bordet och 6 stolar har vi idag skurat, fotat och lagt ut på Blocket för försäljning. (De är dessutom utburna till garaget och så har vi ett annat bord i köket). Vi har också städat ur spegelskåpet i hallen, så att det som skulle kastas har kastats.

På tal om att kasta... Det är ganska befriande att få röja ett skåp i taget och verkligen gå igenom vad som finns där. Jag har redan slängt massor!!! Gammalt porslin och annat. Har jag inte använt det sen jag flyttade in för 10 år sen, lär jag inte sakna det sen heller. SÅÅÅÅ SKÖNT!!!

Under veckan ska jag fortsätta städa ur kökssåpen, för där finns en hel del saker som jag kan klara mig utan ett tag. Det är bara det allra viktigaste som ska vara kvar. Jag måste också tömma garderoberna i hallen och skruva ner den ena. Skåp ska flyttas. osv.
Men, eftersom Miranda fyller nästa helg och ska ha kalas, gör jag inte mer i möbelväg just nu.

I onsdags var vi på IKEA och beställde våra måttbeställda bänkskivor. Efter helgen ska vi åka dit och köpa resten av köket. Dessutom måste jag till färgaffären och kolla ut tapet och välja kakel till, så att det finns hemma. HÄRLIGT! Sånt älskar jag att göra, så det ser jag verkligen fram emot! Kul att spendera pengar!

Så, då är ni uppdaterade på vad som händer här hemma. Rörigt lär det bli, men jag längtar som en tok!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback