***Andrea's rum***

Andrea's rum har genomgått en förändring under veckan. Förra helgen målade vi om och sen har det lagts nytt golv under vardagskvällarna. Igår kväll fick hon flytta tillbaka in igen.

Så här såg det ut innan vi målade. Notera det gråa golvet....



Så här såg det ut idag när jag fotade:



Gardinerna har hon själv valt i Jotexkatalogen, så då var ju jag "tvungen" att köpa dem. Passar på att visa Paulinas gardiner, för de är snarlika och dem har hon själv valt.



Jag kan meddela att Andrea är VÄLDIGT nöjd med sitt rum och med den rosa färgen. Det är en enorm skillnad mot det mörkgröna som var innan. Golvet gör också att det känns som om rummet vuxit med flertalet kvadratmeter.
I och med detta är vi klara på övervåningen så långt vi kan renovera innan bygget är klart. När bygget är färdigt återstår det att fixa i ordning allrummet, men det är inte lönt förrän sen.
På byggfronten har vi inte kommit speciellt mycket längre. Det som skulle ta byggubben 2 veckor, har snart tagit 6 månader..... Min tillit till den här branschen är inte på topp, som ni kanske förstår.
Daniel pratade i alla fall på telefon med honom häromdagen och nu lät det som om han verkligen skulle räkna på det. Men, det har vi ju som sagt hört förr. Den andra byggubben vi har på gång är så himla svåra att få tag på i telefon, men vi kämpar på. I år ska det bli klart och jag så ska ut och snickra det själv!!

Nu kommer maten!! Kinamat!! Mums, är JÄTTESUGEN!!! Och hungrig!!!

Kommentarer
Postat av: Elin [Asksvart]

Kinamat är aldrig fel =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback