***Nytt för Designat***

Redan andra advents helgen. Här kommer en LO jag skapat för designat, med foton tagna veckan före första advent. Missa inte bloggen, där det under december pågår en julkalender med fantastiska erbjudanden varje dag.
Denna gång har jag fått underbara papper från Pink Paislee. Det är en julserie, som jag gillar skarpt. Mest gillar jag färgtonen, men också det faktum att pappren inte är extremt juliga, vilket gör dem väldigt användbara, till olika foton och tillfällen. Just de papper jag har använt här heter Santa's Workshop och North Pole. Grunden är ett rött Bazzill.



För att bryta det rutiga mönstret och känslan av att det är små delar som inte hänger ihop, har jag gjort flera saker. Jag har använt rubons från Fancy Pants både uppe och nere för att sticka ut utanför rutmönstret. Jag har använt mig av en kantstans för att göra en anorlunda form på en av rutorna, jag har struntat i mellanrum mellan fotot och det nedre bruna pappret och jag har en "skylt" som sträcker sig över två rutor. På så sätt, tycker jag, blir rutsystemet mer intressant och händelserikt.
Just skylten har jag skrivit ut själv, men har dekorerat den med ett band och en brad från Pink Paislee.
Slutligen har jag använt ett alfabet från Prima, som är lite brunfärgat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback