***Golvläggningen har börjat***

Igår när jag kom hem från jobbet var den nya väggen helt klar! Dessutom hade de påbörjat golvläggningen i köket. Vi skyndade oss till färgaffären igår kväll och köpte färg till tak, vägg i vardagsrum, vägg i hall och sån där undertapet som gör att man inte behöver spackla. Så, det smackade jag upp igår på de skadade väggarna i hallen (eftersom vi bara kommer att måla det som är under bården. Det duger i några år) och så spacklade jag nya väggen i vardagsrummet medan Daniel målade taket klart i hallen. Känns som vi är på gång nu!!

Dagens bilder (eller rättare sagt gårdagens):

 Så här såg det ut när jag tittade in i köket.

 Och här ser ni hela vägen.

 Nya väggen från kökssidan.

 Limmat upp "undertapeten" på den skadade väggen.

 Den nya väggen från vardagsrumssidan, spacklad och klar.

Nu ska jag gå upp och sätta mig i min säng och bädda ner mig under täcket, för här är SÅÅÅ KALLT!!! I söndags morse var det bara 15 grader inomhus på morgonen, övriga dagar är det ca 17. VI har ju inga element igång, då vi blivit tvungna att dra proppen för dem. Håller på att frysa ihjäl. Sen har ju byggjobbarna dörrarna öppna ganska mycket, så det kommer inte upp någon värme med fläkten förrän framåt eftermiddagen. SÅ, kaffe, bok och ett tjockt täcke, det väntar nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback