***Ny dator***

Så, nu har jag fått mig en ny liten leksak och allt bara för att musen gick sönder för 2 dagar sen.... HiHi, nja, jag hade nog bytt dator i alla fall. Jag blir nämligen galen över att barnen bara vill sitta i mitt knä, vid min dator, vid mitt scrapbord varje dag, så jag insåg att det var dags för dem att få en egen liten dator som de kan titta på barnprogram på. Eftersom min bärbara är över 2 år, bestämde jag mig för att det var bättre att jag köper en ny och barnen tar min gamla.
Jag har dock köpt en stationär dator den här gången, en Packard Bell återigen, med en 20" Samsung skärm. Kompletterade med trådlöst tangentbord och trådlös mus. Perfekt, för då kan jag lägga undan dem när jag behöver ytan för att scrappa på!!

Köpte också världens lilla sötaste mus till barnen (eftersom den andra är trasig), så de är också nöjda! Dessutom fick de gå in i leksaksaffären (så här 2 dagar efter jul.....) och köpa sig en sak för sina julklappspengar. Jag visste vad de ville ha, eftersom det var en sak de inte fått i julklapp: "hemlig-agent-attiraljer", så det var det de köpte. Handklovar och allt.

Så, hela eftermiddagen och kvällen har gått åt till att få den nya datorn i körbart skick. Det är Vista på den, så det är lite förvirrande att hitta, ända tills Daniel hittade att man kunde ändra till ett mer traditionellt utseende! Tack för det! Dessutom hade jag väldigt mycket på min bärbara som jag förde över till den nya, som jag annars skulle sakna. Lite program och så.
Därmed är den bärbara tömd såpass att barnen kan få ha den att leka med.

Är scrapsugen som f-a-n, men det känns som om kl 23.30 är lite för sent att börja..... Får ta igen det imorgon istället om dagsformen tillåter.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Kul med en ny leksak! Så fina ni var på julfotot! Vi tog också ett på julafton, ska se om jag kan ta och ladda upp det också senare.



God fortsättning!

Kram, Sandra


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback