***Äntligen fredag***

Ja, äntligen blev det fredag. Så fort jag vaknade i morse (05.15) sa jag att äntligen är det dags, bara kl blir 16.30 och jag får åka hemifrån, så börjar det (scrapträffen).

Tyvärr har denna dag hittills inte blivit riktigt som jag tänkt mig. De ringde mig på jobbet vid 9.30 från dagis och berättade att Paulina ramlat och slagit i tänderna i golvet, så att de tryckts bakåt och på så sätt hamnat sluttandes inåt i munnen.
Det var bara att hämta henne och åka till tandläkaren. Nu är det bara så att i Mantorp jobbar det inga tandläkare på fredagar och jag fick nästan på nåd komma in och röntga henne. Tillslut fick jag också sköterskan att ringa en tandläkare i Mjölby och åtminstone höra vad han tyckte. Han vill (som tur är) se henne, så nu väntar vi på att åka dit om 2 timmar. Hon kan ju inte se ut så där! Hon klarar inte ens av att svälja som det är nu för hon tycker det är så obehagligt. Tycker det vore bättre om de plockade bort dem, för det är lättare att leva med en glugg än att känna obehag av att de vickar fram och tillbaka hela tiden, inte kan bita eller nått. Dessutom är hon ju bara 4 år och jag tycker det är mycket att begära av henne: "Du måste låta tänderna vila, du får inte röra dem". Det är ju lätt. Varje gång hon pratar, äter, sväljer osv, rör hon ju dem.
Ska bli intressant att se vad tandläkaren säger.
Har kallat hem Daniel så han följer med. Eftersom jag har alla 3 barnen hemma snart, så vill jag inte åka själv. Ifall de ska göra något, behöver inte de se det.

Men, kl 16.30 åker jag hemifrån för att ställa i ordning lokalen inför helgen. Min
DT-mamma kommer också dit och ska sedan sova över hos mig. Ska bli kul att träffa henne igen och få en chans att diskutera höstens DT-uppdrag irl.


Kommentarer
Postat av: Martina

Men usch, stackars liten. Hoppas det går bra hos tandläkaren.

2007-09-28 @ 13:38:02
Postat av: Anonym

Men lilla vännen. Hoppas att det blir bra.
Nu är det bara elva timmar kvar tills träffen *tjoho* *hoppar och skuttar*

2007-09-28 @ 22:52:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback