***7 sanningar***

Har blivit taggad av Annika att berätta 7 sanningar om mig själv. Okej, inte världens enklaste uppgift, men jag gör så gott jag kan.

1. Gillar inte att prata i telefon. Näst intill en fobi. Funkar om det är folk jag känner, eller jag vet exakt vem jag söker och vilket ärende jag har, men så fort jag blir osäker, är det jobbigt. Kan någon annan ringa istället för mig, så överlåter jag det gladeligen!

2. Alla tror jag är skånska.... Men egentligen är jag uppländska! Åtminstone är jag född i Uppsala, men flyttade till Kristianstad i Skåne vid väldigt liten ålder. ;)

3. Om det skulle vara en nyhet för någon.... Jag bodde i Israel år 1990 (då jag var 14 år) eftersom min pappa var FN observatör. Fortfarande går det nästan inte en dag utan att jag kommer på något som hände det året, minnså något kul/tråkigt. Kan inte fatta att det redan gått 17 (!!!) år. F-n, det betyder ju att jag börjar bli gammal ;)

4. Jag kallar mig själv "extremrealist", dvs jag är så realistisk i mitt tänkande (oftast i alla fall) att jag nästan uppfattas som känslokall. Det är jag inte! Det är bara det att det inte är lönt att slösa energi på sånt man inte kan påverka eller saker som redan hänt, oavsett vad det är.

5. Min hemliga dröm är att hålla på med (amatör)teater. Älskar att stå på scen!

6. Gillade inte mitt förnamn när jag var liten, utan ville hellre hete mitt mellannamn, Maria, eftersom det var mer vanligt. Nu skulle jag absolut inte vilja heta det, utan är stolt över mitt namn.

7. Blodpalt är supergott! Det är mitt norrländska blod som gett mig det. Min mamma är nämligen från Jokkmokk, så det är inget konstigt alls.


Här är reglerna:

1. Länka till den som har taggat dig!
2. Berätta 7 personliga sanningar om dig!
3. Tagga 7 nya personer i slutet av ditt inlägg!
4. Skriv ett meddelande i de 7 personernas blogg så att de uppmärksammar att de blivit taggade

De 7 som jag taggar vidare är: Bea, Malin, Sara, Emma, Teres, Malena och Rosario.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback