***Scrappat igen***

Min bok tog slut igår vid 23 tiden (under extremt tårflöde ;) ), men jag lyckades bara leva under premissen "lördag är min scrapbook-kickstart, jag väntar tills dess" tills kl 13 idag.... Det betyder att jag scrappat lite idag. Kände mig något ringrostig och därför började jag med några mindre viktiga foton. Dessutom behövde jag inte fundera över vilka papper jag skulle ha, eftersom jag köpt detta papper enkom för dessa foton! Lagom enkelt och bra!!
Är ändock ganska nöjd med resultatet.

lilla snigel

Tillbaka till min bok. Nu är den alltså slut och på ett sätt är jag förbannad att den är det, på ett annat så känns det ganska bra. Om det skulle vara så att det inte blir fler böcker i serien, så var det i alla fall ett slut som jag kan leva med. Inget frustrationsslut. Det som är jobbigast nu, är att vänja sig vid att inte "leva med" dem nå' mer. Jag har en tendens att känna det som om de är riktiga personer och berättar gärna vitt och brett om Jamie och Claire's erfarenheter. Nåja, det går ju över, det vet jag.
Men Malin, efter din kommentar igår blev jag lite "rädd". Har jag missat något vässentligt i och med översättningen. (i fråga om känsla för boken) För i så fall får jag nog plöja igenom dem på engelska också! ;)

Fick mitt paket från Stellas idag. MUMS!! Clearstamps, American Craft rubons (som jag älskar), chipboard mm. Har massor av kul saker att packa på lördag (för jag kan ju som vanligt inte lämna något hemma).

Nu ska jag laga mat eftersom det strax är dags för ridskola för mina två äldsta döttrar.
Lev väl, bloggvänner!


Kommentarer
Postat av: Malin

Det är klart att det blir flera böcker! Det *kan* inte sluta så. :-)
Och när det gäller översättningarna har jag de tre senare på engelska om du vill låna. ;-) Jag *tror* inte att det är nå't speciellt man går miste om när man läser på "fel" språk, men tänkte om du hittat nå't som verkade skumt.
Och snigel-LO:n är jättefin!

Postat av: Bea

Härlig lo! Kul att se lite nytt:) (säger hon som uppdaterar sin blogg sååå ofta *harkel*)
Efter dina recensioner av serien måste jag nog sätta tänderna i den ;-) Fast jag har den konstiga egenheten att jag gärna läser böcker på originalspråk om möjligt - får se om jag får tag på dem på engelska. Just nu väntar jag på att Mats ska läsa ut sista delen av Stieg Larsson trilogin... Den är verkligen läsvärd!! Man kan inte lägga dem ifrån sig ;-)
Kram!

2007-05-31 @ 08:24:13
URL: http://bhu136.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback