***Barnkalas idag***

Puh! Vi överlevde! Hihihi. Så illa var det inte. Miranda fyller ju 6 år om några dagar, så idag var det dags för barnkalas (eftersom jag ska på mässan nästa helg *visslar en glad melodi*).
10 stycken var de + lilla Andrea som var i sitt esse!
Paket, bullar, tårta, sätta knorr på grisen, visklek, fri lek och fiskdamm gjorde alla barnen riktigt nöjda och glada. 2 timmar går väldigt fort, men ändå är det skönt när de går hem ;).

Spenderade sen ett tag ute med att klippa träd, mm. Just det! Miranda lärde sig att cykla utan stödhjul kl 9 i morse. JÄTTEROLIGT! Vi började försöka förra sommaren, men det blev liksom inte att hon kunde. Igår tog vi bort stödhjulen för första gången i år, hon cyklade lite fram och tillbaka (med Daniel som höll i henne). Sen tog envisheten över och hon ville klara sig själv. Hon klarade några steg igår och i morse lossnade alltså spärren och nu cyklar hon för fullt!

Nu ska vi natta barn. Nackdelen med sommartid: ljuset när de ska sova! De fattar ju inte att det är kväll.
Hur som helst, när vi nattat klart ska jag krypa upp i soffan med min absoluta favorit bokserie, skriven av Diana Gabaldon. Hela serien, som börjar med boken "Främlingen", är 3500 sidor lång + den nya boken som kom innan jul (ca 1000 sidor till). Det är därför som jag nu läser om serien för 3:e gången: för att komma in i stämningen inför den nyaste boken, som jag inte läst än.
Daniel tycker jag är knäpp när jag läser denna: jag skrattar, gråter, blir förbannad mm, ibland allt inom en halvtimme. Men jag verkligen ÄLSKAR dessa böcker. Vill inte sluta läsa!
Men nu ska jag sluta skriva, för den här gången.
Kram på er, bloggvänner!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Den serien har jag också läst några gånger, men jag har helt tappat bokläsandet efter att Linn föddes... Tror det beror rätt mycket på att jag under så lång tid inte kan läsa i sängen, först sov ju Linn hos oss i nästan ett år och Julia sover där fortfarande.

Jag kommer också till Göteborg om inget oförutsett inträffar! Och min syster, som nu börjat scrappa :-)

Postat av: camilla

Nu blev jag sugen på att läsa den där serien med.Är en bokmal som inte fått så mycket läst sedan barnen kom,men lite då och då blir det ju kanske ska gå ut hårt nu då och börja med denna serie?
Ha det bra i Göteborg

2007-03-28 @ 23:21:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback