***Ändrade planer***

Nja, egentligen är inte planerna ändrade utan bara omflyttade. Ni minns kanske att jag flyttade in vår säng i vårt "nya" sovrum i förgår..... Idag flyttade vi tillbaka den ut igen.... Anledningen? Jag var på färgaffären idag och hittade VÄRLDENS SNYGGASTE fondtapet!! Det var precis så jag hade tänkt mig. Så, ikväll var jag tvungen att flytta ut allt för att kunna måla de andra väggarna (som ju innan var blå och rosa). Tapeterna, som behövde beställas, kommer imorgon.
Jag läste dock på färgburken att den behöver 2 timmar på sig att torka innan ommålning. Alltså, jag började rolla kl 21 ikväll. Nu (om 20 minuter) är kl 22.30 och då ska jag gå upp och börja om att måla kanterna med pensel. Kl 23 kommer Daniel upp och hjälper mig att rolla efter mig (så att säga). Så blir det klart idag och jag behöver bara sätta upp tapeterna imorgon. Så, räknar med att kunna flytta in sängen igen i morgon kväll.

Kan visa er hur Mirandas blivande rum såg ut och ser ut just nu.

fuskvägg - fram

Här ser ni fuskväggen, som bara består av MDF-plattor, ihopsatta med2 garderober (den på hitsidan är redan bortplockad här). Väggen tjänstgjorde också som vår huvudända på sängen, notera de inbyggda sängborden. Väggen gick inte ända upp i tak, vilket syns på nästa foto. (Please, bortse från skräpet...)

fuskvägg - bak

Nya, riktiga väggen kommer att hamna på samma ställe och sedan stråla ihop med väggen mellan det vänstra och mellersta fönstret (dock med en liten L-form på vägen, vilket kommer att synas senare).

fuskvägg - borta

Här är väggen helt borta. Notera den rosa/lila färgen inne i vårt sovrum (dörren som är öppen). Tycker ni det ser rörigt ut? Det är inget mot vad det är!! Miranda sover ju i Paulinas rum + att det är intryckt massor av möbler både där och i Andrea's rum. Vår klädkammare ser ut som ett smärre slagfält. Ska bli skönt när det är klart.

Svärfar rinde nyss och han kommer imorgon och hjälper oss. Känns bra, för då kan vi böra bygga sen, så fort vi tapetserat inne hos oss och burit in allt igen. Fler bilder följer.
Nu har jag 10 minuter kvar innan det är dags att måla igen. Ska ta en kort kaffepaus.

Kommentarer
Postat av: Sara

Ska bli spännande att se resultatet! Lycka till med bygget! :-)

Postat av: Bea

Åh vad kul med lite byggprojekt! Ska bli jättespännande att se hur det blir! Kram!

2007-07-03 @ 10:44:41
URL: http://bhu136.blogspot.com
Postat av: Carola

Kommer att bli kanonbra...
du får läsa dina mail, jag har skickat ett...;-)

2007-07-03 @ 13:56:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback