Spis-haveri

För 2 veckor sen var jag och barnen i Skåne, hos mina föräldrar. Daniel var också borta i jobbet måndag till onsdag. När han kom hem på onsdagen, var huset strömlöst och det visade sig att det hade varit det ett tag. 22 grader var det i kylen och över nollan i frysen, så det blev bara att kasta all mat.
Varför detta nu då? Jo, det var vår spis som fått jordfelsbrytaren att slå av strömmen. Och, eftersom det var tredje gången den har slagit till pga spisen, har vi nu köpt ny spis.

Det blev en Husqvarna induktionshäll och en inbyggnadsugn. Inte billigt, men fy attan vad snyggt det kommer att bli!! Ska nämligen passa på att byta bänkskivor också samtidigt (en nödvändighet för att hällen ska kunna hänga på plats)

Mycket att göra nu, med andra ord. Köket, lite panel på huset behöver bytas, en markis ska sättas upp, jag ska bygga ett litet miniförråd under trappan, en ny trappa ute ska byggas, osv osv. PUUUUUUUU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag har faktiskt hunnit scrappa idag. Ska ta kort i morgon när det är bättre ljus. Ni får se, jag tyckte själv det var spännande.

Startade en ny swapp på SZ i går också. En "Hemlig gottepåse"-swapp. Var och en köper dekorationer för 15-20 kr/pers och talar inte om vad hon handlar. SPÄNNANDE! Det innebär också att jag måste ägna mig åt en av mina favoritsysselsättningar: HANDLA SCRAPGREJER!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback