Jobbig natt!

Har sovit ungefär en timme i natt. Miranda och Andrea hade den värsta natten hittills med deras vattkoppor.
Daniel hade hand om Andrea och hon har varit vaken största delen av natten. Jag tog hand om Miranda. Som till råga på allt hade växtvärk i benen samtidigt, men det avhjälpte jag med alvedon.
Sen började kliandet. Kl 22 la jag mig hos henne i förhoppning att det skulle underlätta för henne att somna om hon var trygg hos mamma. Men nej, kl 24.00 gav vi upp (då hade också Paulina vaknat) så vi gick ner och barnen tittade på film till 02.30.
Jag scrappade ett dopkort, lika bra att vara effektiv... HiHiHi
Miranda sov lugnt till kl 04.00, sen började eländet igen och hon gav upp kl 05.30, jag låg kvar till 06.

Hoppas av hela mitt hjärta att det inte blir värre än så här och att de får sova lite lugnare i natt. Så svårt också, det finns inte mycket att göra för att hjälpa dem.
Gnuggat med våtservietter, smort på kylbalsam, potatismjöl och zinkpasta på de som redan spruckit (för att de ska torka ur fortare).

Den enda fördelen är att nu är detta snart över och då har vi klarat av alla 3 inom loppet av ett par veckor och så slipper vi "oroa" oss för den sjukan framöver.

Ser framemot en scrapträff i Linköping i morgon. Ska bli skönt att komma hemifrån ett par timmar. Bara vara jag och ingen sjuksyster!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback