Lucia igår

För att uppdatera er på historien om mitt månadspaket, kan jag tala om att jag fick ett mail där de sa att de skulle sätta in 35 dollar på mitt konto och på så sätt får jag till och med tillbaka mer pengar än jag löste ut det för.

Igår blev jag också klar med alla mina julkort och tändsticksaskar som jag pulat med. Idag hade jag med mig till arbetskamraterna, de fick varsin tändsticksask och det verkade de uppskatta.

Igår var det ju också lucia. Vi var på dagis vid 16-tiden för att kolla på barnens lucia-tåg. Vi var utomhus och tyvärr blåste det väldigt kallt och väldigt mycket. Barnen var jätteduktiga!! Miranda har utökat hur mycket hon varit med alla år: första gången satt hon bara i mitt knä. Andra gången satt hon med de andra, men sjöng inget, förra året var satt hon vid sidan om men var uppe i 10 sek och sjöng. I år sjöng hon och var med hela tiden och dessutom spelade hon teater med 3 kompisar. Min lilla skrutt börjar bli stor.

Efter dagis, rusade vi hem och åt lite snabbt och sen stack Daniel med barnen till ridskolan.

Idag, nu efter maten, ska vi åka på Paulinas sista simskola. Hon kommer inte att gå kvar där nästa år, eftersom det inte går att förena med mitt schema. Miranda har fått tid på söndagar, så vi sa att då passar vi andra på att bada samtidigt och på så sätt har vi en bestämd tid för bad hela familjen varje vecka.

Kommentarer
Postat av: Bea

Åhh vad jag saknar ett lussefirande! HIttade inget att gå på igår... men men tomten kommer iaf till öppna förskolan på måndag ;-)

Visst är det med blandad förtjusning man inser barnen växer upp... En del av en tycker det är så underbart när de lär sig nya saker etc den andra delen skulle gärna behålla dem små och gossiga (de är kan ju iofs vara gossiga när de blir större med men inte på samma sätt...)

Ha det! Kramiz!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback