Julpysselhelg!!

Igår kom barnens farmor, farfar och ena faster hit för vår traditionsenliga pysselhelg! Efter lite fika gjorde vi ett pepparkakshus. Som vanligt hade jag köpt en färdig sats, som vi sen bara sätter ihop med kristyr och dekorerar med NonStop.

Pepparkakshus

Därefter målade vi några fanér-julgrans-pynt med hobbylack. Efter det gjorde vi gammeldags apelsiner med nejlikor i. Åhhhh, det luktar verkligen fantastiskt gott. Den till vänster, med allt samlat i en klump, har Paulina gjort, Andrea gjorde mandarinen, Miranda gjorde en gubbe och den sista är min.

Apelsiner

Sist men inte minst, gjorde vi lite julgodis. Tog en nougatbit och satte i mitten av en marsipankula och doppde sedan allt i blockchoklad.

Idag gjorde jag iordning vårt tomtelandskap, som vi brukar ha varje år.

Tomtelandskap

På eftermiddagen idag har vi varit på julskyltning. Det var riktigt trevligt, med musik, lotter, tipspromenad mm. Det var bara 5 grader varmt idag, så det kändes i alla fall i luften att det skulle kunna vara vinter.

Men dagen är inte slut, i och med detta. Om mindre än en timme, ska jag iväg på nästa möte om vår stora ScrapTräff i Linköping, 3-4 februari. Det har ni väl inte glömt att boka?????
Efter idag hoppas jag kunna gå ut med utförligare information och påbörja anmälningar, för de som är intresserade!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback