Systrar med go i

Japp, det blev en scrappad sida idag också. Snart uppe i 50 st sen i april ungefär. Här har jag använt mitt nya typist-alfabet. Snyggt och användbart är mitt betyg.

Systrar med go i

Idag är det ingen sommar alls, snarare höstrusk. Men, det har funnits höjdpunkter idag ändå. Tex att jag konstaterade att jag glömt bort hur snygg min man är i långbyxor! ;)

Barnen har varit på gnällhumör mest  hela dagen. Men jag fick dem faktiskt att hjälpa till att städa lite: genom att tala om att alla som städade ordentligt skulle få ett pris. Miranda uppfattade det genast som tävling, så jag fick förklara ett par gånger att det inte handlade om att städa snabbast.
Priset blev varsin klubba och de blev jätteglada. Hade kanske inte riktigt trott att en klubba skulle räcka, men det gjorde det idag. Därefter har de faktiskt varit på lite bättre humör, men det har legat på gränsen hela tiden.

Fortfarande har ingen hört av sig från jobbet. Har egentligen ingen lust att vara den som "ger sig" och ringer, men det känns som jag måste. Daniel måste ju också få veta hur han ska jobba. 

Idag, efter nästan 2 år, har jag äntligen strängat om min gitarr. Konstaterade direkt att naglarna var lite för långa, att fingrarna är lite långsamma, men i övrigt satt "takterna" i. Är väl inget större gitarress, men det duger för hemmabruk och jobbet. När Miranda och Paulina var små satt vi varje dag och sjöng och spelade på golvet. De fick bläddra och välja, jag spelade. Kände att jag vill ge Andrea samma sak, musiken ska finnas som en naturlig del av livet, så nu var det dags att få det gjort. 

Vi hörs (och ibland syns) bloggvänner!! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback