***Lily Bee***

Det är lördag och jag har skapat för designats räkning.
Så är vi inne i mars månad. Jag vet inte hur det ser ut där du är, men här är det extremt mycket snö. Trots det känns det ändå att våren är på väg och längtan efter klarare färger har landat i mitt sinne. Då är det underbart att få Lily Bee's papper i händerna! De har såna fantastiska färger, dessutom dubbelsidiga. Jag har använt mig av pappret Paris och en die-cut från arket Fashion Frames Die Cuts. Allt är monterat på ett vitt Bazzill.



På den vänstra kanten av mitt papper har jag stansat en rad stjärnor med en Martha Stewart stans. Just denna stans finns inte i butiken just nu, men jag vet att flera är på väg in i sortimentet. För att stjärnorna skulle framträda lite bättre, limmade jag fast en bit svart kartong på baksidan.
Mitt arrangemang med datumcirkel är gjorda av en och samma stämpel, Date Me, från Purple Onion. Det är en stor stämpel med cirkel, alla månader, siffror i två storlekar och årtal. Det går säkert att dela på stämpeln om man vill, men jag valde att stämpla hela på vit kartong och därefter klippa ut de delar jag ville använda mig av. Jag använde mig av tre olika färger med Fluid Chalk fär att få den rätta effekten. Datumet och årtalet har jag monterat på 3D-kuddar.
Journalingrutan är från October Afternoon, blommorna och halvpärlorna är från Prima.
Sist valde jag att också chalka kanterna på cardstocken och fylla i med små svarta pennstreck, för att få den effekt jag ville.

Ny tävling kommer snart! Håll koll i designats blogg.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Love it!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback