***Vintrigt för designat***

Jag har skapat årets första layout för designat. Älskar den butiken!! Missa inte den, det kommer in nyheter hela tiden.

Till denna gång har jag skapat med Fancy Pants pappersserie Frosted, som är en vintrig serie, trots att en del går i rosa. Jättefina dubbelsidiga papper! Pappren jag använt till idag är Snow Notes, String of Snow och Frosted Cards. Det sistnämnda består av flera rutor med olika text i eller journalingspots. På min layout är den den orange lilla rutan nere till höger. Cardstocken jag använt är en form av kraft, som heter Straw. Den är lite ljusare och gulare i sin karraktär, perfekt när helvitt är för ljust och vanlig kraft är för mörk.



Jag valde det ljusare pappret, Snow Notes, närmast fotona, för att förstärka ljuset i dem. I den orange rutan har jag skrivit en liten kort text om vad fotona föreställer.
Jag plockade upp de rosa, vågiga kanten överst på pappret genom det rosa, elastiska bandet i underkant. För att rama in lite bättre, använde jag en liten bit av samma band uppe till vänster.
Min rubrik har jag skrivit med Basic Grey's Eskimo Kisses Alphabet Stickers. För att få med den isblå färgen, använde jag mig av en brad (uppe till vänster) samt pärlor från Prima. Blomman är från Imaginisce som jag har målat med några gråa streck. Ramen jag ritat är brun.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback