***Skapat för Designat***

Återigen är det dags att visa upp vad jag skapat för Designat. Kika gärna in i deras blogg, som fylls med härlig inspiration nästan dagligen.

Bara en vecka kvar av månaden oktober och i och med slutet av månaden är det dags för Halloween. Vad man än tycker om den traditionen, går det inte att förneka att färgerna förknippade med den är hur tuffa som helst!! Här har man (åtminstone jag) chansen att vräka på med både färger, mönster och dekorationer som man kanske inte annars använder så mycket.
Här har jag använt mig av Pink Paislee papper. Jag började med att skära bort en bit och sen nagga alla kanterna på den oranga sidan av pappret Dusk. Jag var inte rädd för att göra för mycket när jag förstörde kanten, utan ville få en riktigt ruff känsla.
Därefter använde jag både fram och baksidan från pappret Nightfall, eftersom jag både ville ha med lite svart på layouten och för att det colla kyrkogårdsträdet inte gick att vara utan.
Som grund till det hela har jag använt mig av ett Kraft från Jillibean Soup, som har en härligt ruff känsla.



Journalingarket kommer från Basic Grey. Missa inte det! Hur underbart som helst, med både papper och plast i. Just det jag använt heter Take Note Eerie.
Jag har fäst alla de största rivna partierna med häftklamrar, utom ett längst ner till höger, som jag fäst med en brad från Pink Paislee.
Uppe till vänster har jag skapat en dekoration av svart tyll, en grön blomma från Prima och två svarta rosor från Inkido, en stor och en liten.
Rubriken är också från Pink Paislee, ett underbart ark med 2 olika teckensnitt på - Pumpkin.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback