***Minialbum***

Igår fick jag 15 nya Pro Marker pennor, vilket gör att jag har 31 st sammanlagt. För att försöka bringa ordning i detta och veta exakt hur färgerna kommer att se ut, gjorde jag ett litet minialbum med färgerna i. Albumet kommer från 7 gypsies och är 10,5 x 11 cm stort.

minialbum 1
minialbum 2

Jag vill meddela att färgerna är lite mer oranga i verkligheten (om man tittar på det jag målat tex). Nyckeln är en grungeboard, som jag målat med akrylfärg, sen dragit lite med creamy-brown chalk över och tillslut duttat dark-brown utmed högra kanten. I verkligheten ser den faktiskt gammal och rostig ut!
Papprena är Scenic Route.
Jag blev jättenöjd med detta lilla söta album!! Nu gäller det bara att jag hittar någon bra förvaring för pennorna.... Just nu är de i en stor påse, vilket inte känns särskilt inspirerande. NÅGON SOM HAR EN IDÈ??

Fick även 4 Magnolia stämplar igår! (Jisses, Petra har blivit galen, hon köper stämplar!! hihihi) Hoppas jag får mina 2 Filurer från Kortmakaren idag. Satt så klart och provmålade igår. Har dock svårt för att göra kort, när jag inte har någon att ge dem till, men det kommer kanske.

Härligt med fredag idag!! Mannen är hemma igen efter (nästan) 2 dagar i Tyskland. Det var strejk när han åkte ner, så jag visste inte om han skulle komma hem ordentligt, men kl 01.00 i natt dök han upp. Jag tycker ju verkligen inte om att sova själv, så jag känner mig helt slut när han väl kommer hem.

Fattar ni att jag har tappat 16 cm i midjan!!?? Helt otroligt mycket, speciellt tydligt blir det när jag håller måttbandet runt mig och sätter det på det äldsta/största måttet. Det ser helt befängt mycket ut, nästan så jag tror att jag mätt fel.
Väger alltså just nu 69 kg, vilket känns otroligt kul! (jag är 170 cm lång, för att ni ska "se" proportionen) Jag mår så himla bra också. Magen sköter sig utmärkt, huvudvärken är mycket mer sällan, jag är mer glad osv. Tänk att ett beslut kan bli så stort, så livsomvändande. Här satt jag och läste
Lina's blogg och tog ett icke speciellt genomtänkt beslut efter 15 minuter och x antal veckor senare (jag har tappat räkningen, men det är minst 8) har jag bytt livsstil helt. Mest på mat men även det faktum att jag tränar och tycker det är kul! Nu börjar allt gå på rutin också, jag behöver inte tänka längre, utan hjärnan är inställd på att äta rätt och det går HUR BRA SOM HELST! Sen unnar jag mig en liten smul fredagskaka (tex) nu förtiden, jag kan äta 3 salta godisar som barnen inte vill ha på lördagen och jag äter några tuggor pasta. Men det tar emot, ska ni veta. Det låter fjantigt att säga att man unnar sig 3 godisar, för det är ju ingenting, men jag kan verkligen inte tänka mig att äta mer.

Nu är det snart dags för jobbet och jag har svamlat klart för idag.
Lämna gärna en kommentar så att jag vet att du finns!
Kram på er.

Kommentarer
Postat av: Rosario

Tack för idén om pennorna, ska göra något liknande för mina me.

Och det är så skönt att höra om din vikt minskning, det ger mig nya krafter.

Postat av: Camilla

Visst är det kul med promarker!! Smart ide med boken snygg den är.Ska bli kul att se dina kort sen med stämplar på.Tipsar om Easers nya journaling stämplar med motiv de kan ju bli jättefina när man kan färglägga dom med.
Jag har äntligen fått tag i en väska jag velat ha lääänge och det är Mimi embellishment tote.Inkywings har mina på väg hem men annars har skaparlusten om inte Rosario kan fixa såklart.Jag har beställt 2! en till småstämplar och en till Promarker,det ska få rum 60 pennor i en sån väska.

Grattis till viktminskningen!!Duktig du är!Önskar jag kunde ta tag i min vikt med och inte bara skjuta undan det problemet.Det är småätandet och alla sötsaker jag måste bort från och Pepsin!

2008-03-07 @ 10:10:48
URL: http://www.camillasscraprum.wordpress.com
Postat av: Åsa Merving

Vilket fint album du har gjort! Jag såg någonstans att man ställde pennorna med spetsen ner i färgad sand i en vid glas vas. På så sätt kan man ha dom framme men problemet kommer om man vill ta med sig dom.

2008-03-08 @ 08:20:10
URL: http://www.merving.blogg.se
Postat av: Camilla

Kul med ny
väska :-)

2008-03-08 @ 19:19:13
URL: http://www.camillasscraprum.wordpress.com
Postat av: Annika

Vilket läckert litet album!!

2008-03-09 @ 18:11:44
URL: http://fotodagbok.sajk.com
Postat av: Sara

Albumet är jättefint! Har själv haft samma idé, men jag har bara 18 pennor än så det kändes som lite overkill... ;-) Vi får väl se om och när de blir fler...
Härligt att din viktresa går så bra! Min är lite trögare men det får vara så!
Hoppas du haft en skön helg, kram

2008-03-09 @ 20:26:07
URL: http://snorsk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback