***Detta visste ni inte***

Förra fredagen reggade jag mig på GI-viktkoll, efter att ha läst Linas blogg. Jag har ett mål att gå ner 10 kg innan sommaren. Från början hade jag tänkt att jag inte skulle berätta det för någon, eftersom om man berättar det så får man också större krav på sig att lyckas. Eller rättare sagt, det känns mer skämmigt om man misslyckas... Sen insåg jag på jobbet igår att det var omöjligt att hålla det hemligt, eftersom jag har matvanor jag annars inte har. Och, har jag berättat det där, kan jag lika gärna berätta det här också.

Känner mig lite ledsen idag... Jag hade ingen matlåda med mig på jobbet, eftersom jag alltid äter pedagogiskt på tisdagar. Det var panerad fisk till lunch. Åt lite fisk och en hel del grönsaker. Dessutom åt jag lite youghurt till mellanmål, utav det som serverades på plats.
Det genererade en GB poäng (glykemisk belastning, bör ligga under 10 under mina två första rivstarts veckor) för dagen på totalt 17 (!) och jag är helt nedslagen, känns det som.

Är så besviken på mig själv, fast egentligen var det ju inte mitt fel. Jag måste ju äta på tisdagar, det ingår i jobbet. Har verkligen varit duktig fram till idag och tyckt att det inte alls varit svårt eller jobbigt. Nu känns det som om jag fick benen bortsparkade när jag såg poängen. Fastän att jag ändå var duktig och höll mig borta från bröd och potatis, så blev det bara fel. SKIT OCKSÅ!

Vill börja se resultat snart. Ska bli intressant på fredag, när det är dags för min första vägning och mätning efter "inskrivning". Det känns inte som om det händer ett jota. Går man ner även om man inte rör sig så mycket? Det är den stora frågan just nu. Men jag har i alla fall gått 2 raska promenader à 30 min på dessa 5 dagar jag hållit på, vilket är bra för att vara mig. Så, deppardag på viktfronten.


Kommentarer
Postat av: Sara

Tycker du ska vara stolt som undvikit det du kan istället för att vara deppig! Låter ju som det gått hur bra som helst förutom just idag. Bara att ta nya tag imorgon!
kram och godnatt

Postat av: Camilla

You go girl!!!På mig hände inte ett skit´på 2 veckor när jag var med i viktklubb
men sen så.Ge inte upp!!
Jag fick hem en bok i brevlådan igår:Pauluns GI månad.Färdig skrivna menyer och inköpslistor inga knasiga recept tycker jag.Så den verkar vara kanon.Vi ska börja följa den här hemma.Verkar enkelt när en del av jobbet är gjort.Hittade den på Adlibris tillsammans med en pocket av honom för 139 kr värt pengarna!!
Kram

2008-01-09 @ 16:19:00
URL: http://www.camillasscraprum.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback