***En jag inte visat innan***

Här kommer en LO som jag gjorde åt Scraphönans midsommartävling på SWEscrapbook. Det var en skiss och krav på ett visst antal saker: chipboard, dold journaling, brads, band, blommor och gnuggisar (tex).

Så här blev den (den andra bilden visar den dolda journalingen)

image274

image275

I morgon åker vi tillbaka hem. Det ska bli ganska skönt att återgå till ordningen, samtidigt som det alltid är lite tråkigt att åka ifrån mor och far. Önskar emellanåt att de bodde lite närmre....
Tyvärr har veckan inte haft det bästa vädret man kunde önska sig. Vi hade nog planerat att kunna åka ut på sjön någon dag, men så har det inte blivit. Tivoli blev det dock och det var en helt perfekt dag!! Barnen åkte massor, inklusive Andrea.

Jag löste ett problem igår... Eller egentligen två. VI har ett något för litet kök, vilket innebär att vi just nu utnyttjar en del av vardagsrummet som matsal. I stället för att bygga ut köket, som varit vår plan i några veckor, så bestämde vi oss igår för att helt enkelt slå ut väggen mellan kök och vardagsrum. Har ritat lite ritningar och det kommer att bli sååå bra! Vardagsrummet går ju i vinkel, så det kommer att bli helt naturligt. Jag tänker dessutom bygga till en liten vägg (1-1,2 m) mellan matsalsdelen och vardagsrumsdelen, som innehåller två utdragsdörrar, för att kunna stänga igen om det behövs.

Det andra problemet är att vi sover i allrummet på övervåningen. Miranda har vårt sovrum och de andra två har de två små rummen. Det känns inte längre hållbart, eftersom vi insett att det är ganska skönt att ha alla sovrummen på samma plan, så ville vi hitta en permanent lösning, vilket vi alltså gjorde igår. (Alternativet har varit att ta bort den nybyggda klädkammaren i vårt sovrum och göra om det rummet till två lika små rum som de andra, vilket inte kännts rätt)
Alltså, vi kom på att om vi satte upp permanenta väggar i allrummet, där vi nu byggt fuskväggar med hjälp av garderober och bokhyllor, får vi ett sovrum som blir samma kvadrat som de andra barnens rum. Och vi kan flytta tillbaka till vårt sovrum. Alltså, Miranda och vi byter plats. På söndag räknar jag med att kunna åka och handla timmer (det är ju scrapträff på lördag, så då hinner jag inte) och till nästa helg borde det vara klart. SKA BLI SÅ KUL! Och detta är den största anledningen till att jag längtar hem nu: VILL BÖRJA BYGGA!! Jag älskar att fixa och känna att jag kommit på en lösning som jag kan leva med. *klappar i händerna*

Nu väntar en bailys och en kopp kaffe.....

Kommentarer
Postat av: Sara

Härligt när man finner hållbara lösningar på sina problem!! Förstår att du är ivrig att komma igång. Hoppas ni får kul på träffen på lördag, jag kan ju tyvärr inte komma.
Skulle precis sätta mig och scrappa en stund för jag sitter och väntar på sotaren. Gissa om det ringde på dörren preeecis när jag skulle ta fram första väskan... ;-P En annan dag....

Postat av: Camilla

Kul med att bygga nytt.Vi håller som bäst på med vårat kök,från början skulle vi bara måla väggarna men nu har det utökats med nya luckor,ny bänk och nytt kakel så kul att fixa och dona.
ha det rikigt trevligt imorgon på träffen.

2007-06-29 @ 13:31:30
URL: http://www.camillasscraprum.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback