Hur gjorde jag i PS??

Fick en kommentar om hur jag gjort. Så här har jag gjort, jag har PS 7.0

Tja, började med att fixa om bilderna till sepia.

Välj: Image, i den översta menyraden. Därefter valde jag Adjustments och där Color Balance. Här drar man i pilarna för RÖD och GUL färg för att få till den sepia-tonen man vill.

Nu är det dags att göra en suddig ram runt om. Bland "figurerna" till vänster, väljer man den vanliga markeringsfyrkanten. Gör en ram ungefär så som man tänkt att det ska bli.
Högerklicka på fotot. Välj "Select Inverse", blir det som en dubbelram istället. Högerklicka igen och välj Feather. Här ska man välja en siffra. Jag körde på 80, men testa är mitt tips.

Gå in på Layer, i den övre menyn, välj New Fill Layer och där tar man Solid Color. MEN DETTA GÄLLER INTE OM MAN HAR EN SÅN DÄR HINK MED FÄRG BLAND FIGURERNA TILL VÄNSTER; FÖR DÅ TAR MAN OCH FYLLER MED DEN ISTÄLLET. VÄlj färg och tryck ok.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback