Handlat de första julklapparna

Japp. Igår var jag och J på stan. Bara hon och jag, utan karlar och utan barn. Riktig skönt faktiskt. Först var vi på IKEA och jag handlade nya storarumsgardiner, trådbackar till Paulinas garderob, handdukshängare, tavellist, en tidsskriftsamlare i fuskläder (till mina scraptidningar), fler såna där cd-lådor som jag har till mina pryttelaskar och en upphängningsanordning till strykjärnet.
Därefter satte vi oss utanför en kaffebod med varsin kaffe latte och tittade på folk. Eller, tja, vi pratade mest!! ;)
Slutligen var vi på två leksaksaffärer och jag handlade 6 julklappar klara till barnen. Känns jätteskönt att vara igång, dessutom är det lite rea nu, så det är bra att passa på.
Var hemma vid 14 tiden igen.
Efter kvällsmaten satte jag fart att sy gardiner och vid 22 tiden hade jag hängt upp dem på plats.

Idag var det egentligen meningen att jag skulle på scrapträff, men efter mycket övervägande tackade jag nej. Idag är det stora städardagen, eftersom min mamma kommer hit i morgon kväll. Dessutom hade Daniel några egna ärrenden på stan och eftersom han jobbar så tajt i veckorna (i och med att han är ledig 25%), hinner han inte med det då. Skickade honom på IKEA igen, eftersom jag ville ha en panellängd till av det tyget jag köpte igår, men det var redan slut!!!!!!!! Har jag tur så dyker det upp om tre veckor eller så.

Just nu har jag scrappat en sida (passar på när Andrea sover) men den kan jag inte visa upp. Forma Hantverk söker designers, så jag ska skicka den dit innan ni får se den.
Jag är själv nöjd med den, men jag vet redan att det inte kommer att räcka. Det känns som alla som vinner (oavsett tävling) är extremt plottriga och överarbetade, vilket inte alls är min stil. Alltså har jag ingen chans, men kommer att skicka i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback