***Miranda sjuk***

Igår kväll fick jag åka in med Miranda till jouren på Motala lasarett. Hon låg och vred sig som en mask på sängen och skrek i högan sky för att hon hade så ont på sidan bak på ryggen strax nedanför revbenen (dvs där det sitter en njure). Hon hade ont i magen natten till torsdag och då trodde vi att hon hade gaser i tarmarna, för det släppte sen. I fredags hade hon tydligen lite ont hela dagen (utan att säga något) och i går också, som ökade på och blev värre under kvällen. Jag oroade mig mest för ännu en gång med lunginflammation, eftersom hon också verkade ha svårt att dra djupa andetag. Sänkan var dock under 8, men hon hade feber och sen visade det sig att hon hade vita blodkroppar i urinen. Så, hon lider av njurbäckeninflammation, övre urinvägsinfektion. Hon andas dåligt då lungorna trycker på njuren som är öm just nu.
Fick med mig penicillin och smärtlindrande medicin hem och nu hoppas vi att hon blir bättre. Hon är trött och gnällig. Dock tror jag inte hon har så mycket feber idag (om ens någon), men vi stannar nog hemma imorgon i alla fall. Hon behöver vila.

Kan passa på att visa upp två layouter jag gjort under de senaste dagarna. Den första påbörjade jag redan under LinköpingScrap-träffen i början på september, men inte lyckats få klar förrän nu.




Kommentarer
Postat av: Sara

Stackars Miranda! Så ont hon måste ha haft, utan att säga något också... Tapper tjej! Hoppas hon mår bättre snart iallafall! kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback