***Nytt och kul***

Igår kom det en del kul på posten. Först kom mina Scott Kelby böcker (Digital Fotografi del 1 och 2) direkt i postlådan. Väldigt lättlästa! På en, som jag tyckte, kort stund hade jag redan hamnat på sidan 93. Tyvärr var inte boken så teknisk som jag hade hoppats. Men egentligen borde jag kunnat ha gissat det, utifrån de erfarenheter jag har av Scott Kelby sen innan. Han är mer än "gör så här, steg 1 och 2"-människa. Så, jag kommer att vilja köpa en bok som är mer teknisk i sin utformning, som berättar om fotograferingens ABC. Någon som har ett tips?

Senare på eftermiddagen kom ett SMS om att mitt objektiv och fjärrutlösare kommit till posten. Daniel hämtade det (och ett paket med kläder ;) ) när han var i stan på kvällen.
Så, nu sitter jag här med en liten Nikon fjärrutlösare (som fungerar alldeles utmärkt) och dessutom ett Sigma EX 50/2,8 DG Macro 1:1 Objektiv. Har egentligen inte hunnit testa det än, men jag tog ett foto av min frukost i morse och jag gillade resultatet!!! Notera hur det korta skärpedjupet får bilden att se vinjetterad ut. Me Like!!!



Vi är hemma idag också eftersom Andrea var dålig i magen i går. Ganska skönt med långhelg, även om det tar ett tag för hjärnan att ställa om när man så plötsligt blir ledig. Hoppas hinna måla Andrea's rum den här helgen, så det blir klart någon gång. Skulle ju ha gjort förra helgen, men det blev inte av. Vi ska ju lägga golv där också sen, när det är målat. Börjar lessna på att ha en "plankhög" i sovrummet...... Konstigt....!

Kommentarer
Postat av: Karin

Jag gillar Understanding Exposure och Learning to see creatively av Bryan Peterson. Dessutom är Expressions av Donna Smylie & Allison Tyler Jones bra men inte så teknisk.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback