***Jodå, vi lever***

Vi håller fortfarande på med renoveringen. Börjar lessna rejält på röran, men det går ju inte fortare för det..... Har inte uppdaterat på länge, men det beror mest på att barnen är hemma igen och tiden räcker inte lika långt då.

Vardagsrummet är färdigt, dvs nya väggen är målad. Har inte spacklat skarvarna mot gamla väggen, eftersom jag inte ville kladda på tapeten. Funderar på att göra någon slags ram precis över skarven, men vill möblera om först för att se hur myckte som syns. Har tyvärr ingen bild.

Hallen är också klar. Ska in lite mattor, ett par garderober och en sitta och prata i telefon-stol. Här har jag målat nedanför bården (men det är inte riktigt så ljust som på bilden)





Vad gäller köket så fick vi bänkskivorna igår (ej med på bild), idag kommer rörmockaren. ÄNTLIGEN FÅR JAG DISKMASKIN IGEN!! Kyl och frys hämtade vi i fredags, alla skåp är (nästan) på plats + luckor och lådor. Det som saknas är 2 rullar tapet, handtag, passbitar, dekorlist, täckskivor, socklar, kakel, lampor + lite annan inredning.











Ikväll ska jag dra till IKEA och köpa lite ilägg till lådor och annat, så att jag kan börja få allt porslin tillbaka på plats.


Kommentarer
Postat av: BellaMio

Men titta, nu börjar det ju arta sig... Du ska se att det snart är färdigt och du sitter i din pysselhöra och scrappar igen :)

Postat av: Sara

Härligt att se förändringen!

2009-05-04 @ 14:32:38
URL: http://sarasscrap.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback