***Jobbat undan idag***

Idag har vi jobbat på bra med förberedelser inför bygget. Jag har packat ner hela köket (läs porslin mm) i flyttkartonger, som vi burit ut i förrådet. Det enda som finns kvar är en uppsättning av allt vi behöver (tallrikar, glas, kaffekoppar, bestick), grytor och all mat i skafferiet. I morgon kväll ska dock det plockas ner i pappkassar och placeras på lämplig plats.



Även om det bara är överskåpen ni ser här, har jag tömt alla underskåpen också.

Vi har tömt de 2 garderoberna i hallen som ska rivas.



Vi har burit bort alla möbler i hallen.





Möblerna från hallen står nu i vardagsrummet, på hög!



Dessutom har vi tömt och plockat bort ett litet förråd vi hade byggt under trappan. Väggarna och dörren är borta, så att de kan lägga golv hela vägen in under trappen. Vi är osäkra på om vi kommer att bygga upp det igen.



Och sist en bild på vår tomma matsal. Till vänster är köket så det är väggen ni ser där som ska rivas.



Dessutom har jag idag plockat bort alla vinterkläder, vinterskor, mössor, vantar och halsdukar och plockat fram vårjackor och vårskor. HÄRLIGT! Idag var det dock inte sommar, som det var igår. Igår satt jag ute hela dagen och läste en bok. Det till och med syns på armarna att jag har fått lite färg. Idag var det mulet, blåsigt och ca 10 grader bara. Hoppas att det blir bättre under veckan. SÅ HÄRLIGT MED SOLLJUS!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Bea

Spännande - snart är det igång!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback