Skapat efter skiss

Scrapbookbutiken har haft en skisstävling i deras blogg, som jag skickat in ett bidrag till. Idag såg jag att mitt bidrag visades upp där och då ska det vara okej att lägga upp den här också.



Syns kanske dåligt, men det sitter en plastfjäril uppe på blomman. Som sagt förut, LO'sar gör sig bäst i verkligheten....

Har en stressig vecka just nu. Hoppas att det ska lätta till helgen, att jag känner att jag hunnit med det där jag känner att jag måste hinna med. Puh.
Jobbigast för mig, det som stressar mig mest, är allt himla farande! Och tidspassande. Först få upp alla barn på morgonen, skicka Miranda till bussen (vilket beroende på dagens humör, är olika enkelt från dag till dag). Sen är det lugnt en stund innan jag ska ha in resterande två i bilen och skjutsa dem till dagis. Därefter lägger sig lugnet för mitt sinne under de timmar jag är på jobbet. Där är stressen en annan, men den tär inte lika mycket. Sen ser det ut så här:

Måndagar: slutar 17, hämtar M och därefter de andra. Hemma ca 17.30. Stressigt med mat, blir något snabbt vid 18. Nattning vid 19 och lugnet lägger sig 19.30.
Tisdagar: slutar 16, hemma 16.30. Har en timme på mig att laga mat. Därefter åker D med mellantösen på simskola. 19.15 tar jag de resterande två till badet, där D tar med alla hem igen och jag tränar.
Onsdagar: slutar redan 11.30, så dagen är lugn. Kl 17 måste jag packa in alla i bilen och skjutsa M till musikverkstaden. Åker hem och lagar mat. D hämtar M på väg hem från tåget.
Torsdagar: Slutar 16.30, hemma 17. Slänga i A mat, för före 17.30 ska hon åka på sin simskola.
Fredagar: Slutar vid olika tider olika veckor, men eftersom det är en fri kväll, är den lugn. Ska ingenstans när jag väl kommer hem. Om det inte behöver handlas vill säga......

Det kanske inte låter som så mycket, men det stressar mig att knöla in 3 barn i bilen, på rätt tid och hinna dit vi ska i rätt tid. Sätter sig ett barn på tvären, är vi genast försenade. Inget kul tycker jag.
Nu har P fått en tidigare badtid, så från och med nästa vecka ska trycket lätta även på tisdagar. Då kommer D att hämta barnen och jag kan laga mat i lugn och ro, för då äter vi när de kommer hem och sen åker jag och tränar. Känns bättre.

Nog tjatat om detta. Dags att hänga tvätt.

Kommentarer
Postat av: LillBlomman

Kanonfin lo! Visst är det svårt att återge layouterna på bild! Fick också till ett bidrag till den skissen! Har scrappat lite då och då. Ha det gott och stressa inte!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback