Nästan klar med fixandet!

Men eftersom klockan börjar bli midnatt, får jag sluta nu.
Vad jag har gjort? Jo, eftersom barnen i princip aldrig leker i lekrummet, har jag bestämt att jag faktiskt kan vara där inne med mitt hörn.
Har flyttat ut barnens skrivbord (och ställt i hallen där jag hade mitt), tog ut dockskåpet och ställde det bredvid skrivbordet  hallen. Dessutom plockade jag ut det trappstegsformade skåpet med plastbackar, som är det barnen har sina leksaker i här nere och ställde det där jag hade skostället (vi har en grovköksentré också och det är den vi använder som hall, så när jag nu talar om hallen, menar jag den stora som vi inte använder)
Hallen blev på detta sett större, eftersom mitt skrivbord är större än barnens. Så, nu kan de sitta i hallen och rita, de har leksaker där och på övervåningen.

Kvar i lekrummet är mitt stora skrivbord med alla hurtsar och så. Sen sparade jag bäddsoffan och tv'n. Det innebär att lekrummet nu förvandlats till scrap-, gäst- och tv-spels rum.
Det finns även golvyta kvar för barnen att leka på, om de vill vara här inne i alla fall.

KÄNNS JÄTTESKÖNT!! Nu har jag mycket väggyta att få upp hyllor på! Det är det som är kvar att göra, som vi inte orkar med i kväll: att flytta hit mina hyllor (eller köpa nya ;) )
Hamnar i ett hörn nu, så bäst vore hörnhyllor.
Dessutom hamnar jag halvvägs framför ett fönster, så jag kommer att ha ett helt annat ljus!

Nu ska jag gå och lägga mig.

Längtar som f-n till scrapträffen i helgen! Var bara tvungen att säga det.

Återkommer med bilder när det är klart.
(P.S, för den som väntar på bilder från tvättstugan. Det är inte riktigt klart. Vi stötte på ett problem vid det sista momentet, att fästa linorna, så jag återkommer med det också när det är klart)

Kommentarer
Postat av: Bea

Härligt med ett eget rum! Kan aldrig få nog av förvaringsutrymme ;-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback