Nu har vi (snart) ny bil!

Äntligen kommer jag in på bloggen! Har inte lyckats med min egen eller någon annans på hela helgen.

I fredags åkte jag direkt efter jobbet och hämtade Daniel, så vi hann till Volkswagen på kvällen. Vi var där för att titta på Touraner och Sharaner. Men, eftersom Touranen var för liten, hamnade vi snart framför en sprillans ny Sharan. Det bar oss emot, eftersom vi bestämt att inte köpa sprillans ny bil den här gången. Så, vi beslöt att tänka över helgen.

Började lördagsmorgonen med att sälja min bosskut, vilket stillade mitt samvete lite (eftersom jag köpte Revolution istället). Därefter gick vi in på Volvo. Hade egentligen uteslutit volvo, eftersom den inte verkar bredare än Passaten (kruxet är att vi har 3 barn så tätt, att det måste få plats med 3 bilkuddar på rad). Så, vi var där för att kika på vad Renault kunde erbjuda, vilket visade sig vara ingenting.
Hur som helst, så tyckte vi att eftersom vi ändå asat in bilstolarna, kunde vi lika gärna testa volvon, för att verkligen kunna utesluta. Killen som hjälpte oss, hämtade en 3 bilkudde från butiken för att vi verkligen skulle kunna känna efter. OCH DET FUNKADE!! Sätena är ju lite annorlunda formade och det är nog någon liten centimeter bredare, så det gick faktiskt! Och då blev det hela väldigt intressant, eftersom volvo hela tiden varit vårt andra önskemål.

När vi gick därifrån 1,5 timmar senare, var vi ägare till en volvo v70 från januari-06, gått 2700 mil, med farthållare, klimatanläggning, motorvärmare och dragkrok. PERFEKT!! Allt vi ville ha.
Riktiga ägare är vi inte än, för vi får inte hämta den förrän på torsdag, men detta känns som en riktigt bra affär.

I söndags hade jag ljusparty, vilket avlöpte riktigt bra och jag blev några ljus rikare, men pengar fattigare. "Det är en världslig sak", som Karlsson på taket skulle säga.

Jag har scrappat i helgen också. 2 stycken.

Julen börjar

Att smaka på den ljumma pepparkaksdegen är en viktig tradition i vårt hus. Det är då julen börjar!

Nästa handlar om min absoluta favoritblomma!

Tulpan

Nu är det dags att natta barn!
Höres, bloggvänner.

Kommentarer
Postat av: Martina

Skönt att det gick så snabbt att hitta en ny bil!
Men...annat hade ju inte varit att vänta när det gäller dig!

2007-02-15 @ 14:33:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback