***Efter julen***

Halloj på er! Hoppas att ni alla haft en härlig jul. Vi hade det superbra: mamma, pappa och lillebror var här hos oss och barnen var (nästan) på sitt allra bästa humör.
De fick ett Harry Potter-hus med tillhörande figurer i julklapp, mitt på dagen, vilket föranledde lite bråk... "Jag vill ha Hermoine", "Nej, jag ska ha henne", "Nej, jag!" osv.
Det lugnade dock ner sig under eftermiddagen, i väntan på att tomten skulle komma, vilket han gjorde rätt snart efter Kalle Anka.
Jag fick en del saker jag också, bla ett stativ och en extern blixt (med bouncer) till kameran!! Jippi, jippi, jippi!! :D

Lillebror åkte hem på juldagen, mamma och pappa på annandagen. Då kändes det lite tomt och tyst i huset i ungefär en kvart (!hihi!), innan känslan av normalitet infann sig igen. 
Shoppingbehovet infann sig hos mig på annandagen, så till igår hade vi planerat att åka på stan. Tyvärr blev Tone sjuk på natten, kräktes och hade sig, så vi fick börja dagen med ett veterinär-besök. Vi var rädda att hon ätit upp de 9 glaskulorna till ett spel vi saknade, men det visade sig att hon inte ätit något utan bara fått maginfluensa, vilket tydligen hundar också kan få. Idag är hon pigg och har fått börja äta igen. 
Vi åkte till stan på eftermiddagen och handlade en del kläder till barnen på rea. Till mig själv gjorde jag inga inköp, eftersom de (barnen) lessnade så fort vi kom dit. 

Idag har vi också varit på stan, eftersom vi bestämt oss för att köpa en bil till. Tänker oss en golf eller vento, senare hälften av 90-talet. Finns dock inga såna på firmorna, utan det får bli privatköp. Har skickat mail till två intressanta bil-försäljare, så jag hoppas på svar snart. Vill gärna att det blir klart innan vi börjar jobba igen. 

Nu har jag packat klart till scrapträffen jag ska på i morgon. Längtar vansinnigt efter att få utlopp för den kreativa sidan hos mig själv, har inte blivit mycket av den varan de senaste dagarna. 
Hoppas kunna visa upp några bilder i morgon!
Kram på er! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback