***Daniel rånad!***

Daniel ringde mig för en timme sen. Han är ju i Stockholm och ska egentligen inte komma hem förrän i kväll. Men han sa att han redan var på väg, eftersom han blivit rånad i natt!!! Kl 02.00 hade han vaknat i sitt hotellrum av att det fanns 2 okända män i rummet. De hade snott mobil, de viktigaste korten från plånboken och hans nycklar. Nycklarna lyckades han dock få tillbaka när de trängde sig ut i korridoren. Sen såg D dem försvinna in i ett rum 2 dörrar bort, där det sen visade sig att de bodde. Polis var där och genomsökte deras rum, men det de tagit var redan borta (eller väl gömt!)
Eftersom han inte sovit sen kl 2 och lite chock, är han nu på väg hem (en jobbarkompis skjutsar honom), via jobbets lokaler, där han ska kolla upp om det inte borde vara deras försäkring som täcker eftersom det var en tjänsteresa. Sen ska han komma hem till lugnet!!

Jag bara hoppas att han inte tillhör kategorin som ska springa runt och älta detta i oändlighet. Det har ju redan hänt, inget viktigt försvann och han kom inte till skada. Men, även om jag känner honom, vet jag ju inte hur han reagerar i en sån här situation. Det märks. Hoppas kunna smita lite tidare från jobbet, så vi hinner prata igenom allt ordentligt.
Återkommer.

Kommentarer
Postat av: Bea

Nämen fy vad hemskt! Sånt tror man ju inte ska hända på ett hotellrum. Usch!! Ta hand om varandra!

Postat av: Sara

Usch och fy vad otäckt! Får rysningar när jag tänker på det!! Man tänker sig inte direkt att sånt ska hända i Sverige. Hoppas att allt löser sig och att han snart känner sig ok!
kramar

2007-04-04 @ 21:03:17
URL: http://snorsk.blogg.se
Postat av: Sandra

Usch, vad jobbigt! Hoppas han kommer över det snabbt, själv skulle jag nog tycka det var väldigt jobbigt LÄNGE...

2007-04-04 @ 21:46:15
URL: http://smamirakel.blogg.se
Postat av: Helena

Vad otäckt att vakna med två okända män i rummet.
Det tar nog ett tag att komma över.
Vilken tur att han inte skadades,man vet ju aldrig vad sådana kan ta sig till när man vaknar.
Glad Påsk och sköt om varandra!

*Kram*

2007-04-05 @ 07:07:52
URL: http://www.vildaella.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback