Piratprinsessa

Den här helgen har det varit cybercrop på Scrappiz. Så, tillslut fick jag ihop 4 tävlingsbidrag. Detta är en dubbel LO, följt en färdig skiss.
När jag hade lagt rutmönstret på den högra sidan, var jag inte alls nöjd. Vågade språnget och tog fram min mossgröna Fluid Chalk. Gick lös med den på alla skarvar och resultatet blev mycket bättre än det var från början.
Det gjorde också att texten, som ni ser här på smala remsor, gav sig. Hade inte vetat riktigt vad jag skulle skriva, men sån LO'n blev tillsammans med titeln löste det dilemmat. Ville få fram dubbeltydigheten i titeln: PIRATPRINSESSA, där pirat i det här fallet får stå för busigt och smutsigt, medan prinsessa står för det fina, snälla.
Det rosa pappret valde jag eftersom jag tyckte det matchade hucklet perfekt, men ville också fånga upp de blå blommorna hon har "i håret". Tyckte det blev väldigt bra tillslut, men det kändes inte så när jag kommit halvvägs.

Piratprinsessa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback