Scrappat en skateboardåkare!!

Kände att jag behövde en spark i arslet (rent ut sagt) till att scrappa, så jag tog förra veckans skiss på Scrappiz. Så här blev resultatet och jag är helt nöjd.

Skateboardåkare

Kände att jag var tvungen att bryta det randiga lite, vilket jag gjort på två sätt. För det första kapade jag ränderna, så de inte går hela vägen över (lagt varannan åt höger och varannan åt vänster). Sen vände jag även rand nummer 2 (uppifrån) så det är "avigan" man ser.
Det andra jag ville var att plocka upp den rosa färgen i Mirandas hjälm, vilket jag gjorde i blomman, med brads och med att texten är skriven med rosa penna.

Det är så svårt att få till någon scrapping just nu, vilket till största delen beror på att jag har PÅ TOK FÖR SOMRIGA FOTON!!! Jag vill scrappa höst-teman, eftersom jag har fantastiska höstpapper att använda. Men, tyvärr var sommaren för lång, så jag har inga foton från hösten. Det var alltid för dåligt ljus ute (läs molnigt som fan) när jag hade tid att gå ut med kameran och helt plötsligt var alla härliga höstfärger borta. Nu är det ju skittrist att fota!!! Om det vore snö skulle det funka, men inte i den här gråa tillvaron.

Idag delade jag ut mina tändsticksaskar på jobbet! Det lät som om de uppskattade det! Kände mig lite som en liten flicka som gav något hon själv gjort till sin mamma..... Bara för att jag tyckte det var roligt att göra dem, är det ju inte alls säkert att andra ser det som annat än barnsligt skräp. Vad vet jag. Usch, vad synisk jag kände mig nu. Beror säkert på att min egen mamma inte alls verkar uppskatta sådana saker. Hon brukar säga: var har du fått den genen ifrån (som gillar att pyssla). Hon har ingen förståelse för att det tar tid, att det är en process och hela den biten. Jag vet heller inte om hon faktiskt ser vad jag gjort, om det är fint i hennes ögon.

Ups, sorry! Inte meningen med det gnälliga slutet, men jag tror ni tål det! ;)

Kommentarer
Postat av: Bea

Härlig LO!
Förstår precis vad du menar med att det inte finns några höstkort... Har inte funnuts ett enda tillfälle i höst att ta riktiga höstkort...och då menar jag solig dag, barn i lövhög, träd med röda sprakande löv... Ja du vet... Var sååå sugen att ta såna kort i år. Känns inte riktigt lika roligt när kameran tycker att man ska använda blixt ute på blanka förmiddagen... eller när man knappt vågar ta ut kameran för att det regnar så dant. Grämer mig dock över att jag missade en sååå underbar solnedgång häromveckan när vi var ute och gick. Har alltid kameran i släptåg, men inte denna dag av nån märklig anledning - kommer aldrig hända igen - jag lovar...

Oj då - det blev visst en lång uppsats...
Ha det bra!
Kram!
/Bea

Postat av: Camilla

Hej!
Snygg Layout.Jag har det likadant ingen i min nära bekantskapskrets förstår vilken tid det tar att göra kort eller annat pyssel och inte uppskattar de det heller.Likförbannat har jag gjort 3 tändsticks askar och sitter och pysslar med etiketter till tepåsar nu,till vilken nytta tro?
Kram

2006-12-15 @ 13:36:39
URL: http://www.camillasscraprum.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback