Håller på att baka!

Nyponbullar, kallar jag de för, bara för att man byter ut vatten mot nyponsoppa. Världens enklaste frallor, om ni har lust att testa!! Oroa er inte för nyponen, jag gillar verkligen inte nyponsoppa, men det smakar inte i brödet. Det blir bara ett mustigar bröd.

50 g jäst
4 dl ljummen nyponsoppa
2 msk olja
1 tsk salt
1 tsk socker
ca 12 dl mjöl (går att blanda i lite rågsikt också)
1 tsk bakpulver.

Rulla genast bullar. Rulla gärna i lite mjöl. Jäs 10 min på plåt.
Ugn: 250 grader, 10 min långt nere.
KLART!

Blir ca 12 bullar på en sats. Bra att veta.

Just nu har jag första plåten i ugnen (gjorde dubbel sats), så strax är allting fix och färdigt, på ungefär en timmes jobb.

Kommentarer
Postat av: Bea

Måste testas! Härligt att få nybakat bröd på då kort tid!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback